14 February 2013

Aku Bukan Pilihan Hatimu.

Akulah sang mantan.
 Kecewa bukan main kepalang.
Ingatan melayang layang.
Rasa nak beri sepak terajang.
Tak segampang itu wahai sayang.

Cinta.
Aku benci sang pencinta.
Cinta bermuka muka.
Berteka teki macam puki.
Pembohong.
Sakit hati tidak terperi.

Setiap hari mengenangkanmu.
Kau apa tahu.
Buat cerita yang tidak tahu menahu.
Itu satu Fitnah.
Yang bukan aku jamah.

Untuk mencari kamu
Aku buka peta dan kompas
Tapi hampa tak jumpa
Dan cinta tak balas.

Akhirnya.
Kau bertemu jua
Dengan sang pengganti.
Tapi aku tidak akan lupa
Kau telah mengkhianati
AKU.
Aku ingat.
Sampai bila.
Bila-bila.


Aku rindu padamu.
Rindu.
Rindu.
Rindu.
Aku tak lupa
Akan kau
Dalam doaku.

Aku tahu 
Aku Bukan 
Pilihan Hatimu.



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.