29 March 2013

Terima Apa Sahaja

Terima apa sahaja yang ada di depan mata.
Terima apa sahaja yang orang buat pada kita.
Terima apa sahaja tomahan yang dilemparkan.
Bukan bererti penakut pengecut tetapi malas nak berbalah.
Berkecil hati itu perkara biasa.
Kadangkala terlalu nak menjaga hati saudara, sampaikan hati ini tak terjaga.
Bukan nak kata apa terlalu sayang katanya.
Saudara sering melakukan perkara perkara yang dusta.
Rasa seperti ditindas lalu kemenangan untuk diraih memang tipis.
Dengki disebabkan kerana apa?
Aku tiada apa-apa yang istimewa.
Aku bukan anak raja aku hanya anak orang biasa.
Aku tetap bersyukur kalau itu ditakdirkan bersama.
Tapi aku tengok orang zaman sekarang berlagak
dengan cara jalan berkepak bukan main kepalang.
Hamboi! Ketiak tetap hangit.
Pandangan tinggi menlangit.
Perangai masing masing macam cirit.
Senyum tak perlu nak berkata apa.
Senyum melihat keadaan disekeliling.
Kita menanti apa sahaja perubahan yang akan berlaku.
Kita diuji kaji kita mangsanya. Berjaya atau gagal kita puncanya.
Kita dipersalahkan.Kita dihukum. Apa semua ini bangsat.
Aku tulis apa yang aku rasa.
Aku tulis apa yang aku dengar.
Aku tulis apa yang aku melihat.
Aku tulis apa yang aku suka.
Aku peduli apa.
Lemparkan senyuman salam perkenalan diperkenankan.






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.